tisdag 3 november 2009

Publicerade bilder med Bataleon

Jag har kört för Bataleon i några år nu men nu kommer jag börja köra för Forum istället. Bataleon har varit grymma och jag har verkligen gillat deras brädor. Här kommer ett antal bilder som jag fått publicerade i olika snowboard tidningar med just Bataleon bräda under fötterna. Detta var innan jag fick min rygg sjukdom och det var två riktigt roliga säsongen med många resor. Thx till fotograferna och Bataleon!

Bsb, Luleå, Foto: Peter Lundström, Publicerad i Onboard.


5-0. Luleå, Foto: Peter Lundström, Detta var bilden som var med till min "Talent" jag fick i Onboard.


5050, Munksund, Foto: Peter Lundström, Denna 57stegs trapp blev publicerad i Onboard. Gillar verkligen denna bild och det var mycket som inte syns som jag kommer ihåg var sketch med detta rail.


Mo i Rana, Foto: Peter Lundström, Publicerad i Onboard.


5050, Mo i Rana, Foto: Peter Lundström, Publicerad i Onboard. Jag diggar den här bilden sjukt mycket! Peter är sick bakom kameran och jävligt smoth att jobba med!


5050, Mo i Rana, Foto: Peter Lundström, Publicerad i Onboard. Jag tror denna blev en dubbel spread. Var riktigt sketch att vända om med huvudet och kolla in i kameran samtidigt som jag åkte.


Rock to fakie, Bareges Pyrenees, Foto: James Holm, Publicerad i Onboard. Detta var min första resa utomlands med Dragon och jag fick någon bild publicerad. Första gången jag fotade med James tror jag och vi har fått en del bilder efter denna.


Wakeboarding, Hemsedal, Foto: Daniel Blom. Denna bild blev en duble spread i Methodmag. Riktigt kul tripp med Dragon till ett shoot i Norge.


bsb, Hamra, Foto: Ahriel, Publicerad i Whiteout och omslagsbild på Skullfilms film Playback.


Fs3, Bareges Pyrenees, Foto: James Holm, publicerad i Onboard eller Methodmag.


bombdrop, Dikanäs, Foto: Peter Lundström. Publicerad i Onboard. Detta var en tripp när vi var och hälsade på Jonas Gustavsson. Jonas hade kollat ut denna tank en bit från huset vi bodde i. Detta var när jag bytte 686 ett tag mot deras syster märke Sepia. Jonas fick en så sjuuuukt fet bild denna tripp då han tolkade framför en plogbil. Jag hoppas ni kollat in den bilden i Onboard.


fs180, Tärnaby, Foto: Daniel Blom. jag tror denna blev publicerad i Snowboarder. Några riktigt roliga dagar då Blom och Ben Fee var på besök i min stuga uppe i Tärnaby/hemavan. Ben Fee var på besök med Blom i Sverige och gjorde ett reportage om mörkret. Det blev många kvälls sessions och vi fick mycket gjort.


5050- bs180, Hemavan, Foto: Daniel Blom. Jag hoppas ni kommer ihåg crasherna från den här sessionen. Micke Lundmark, Håkan och Tina får känna på staketet ordentligt då man dundrade in med bra fart mot björken vi lagt upp. Bra session där alla körde riktigt bra. Anton Gunnarsson körde inverterade fs7:or ut från björken och stompade faktiskt en av dom, helt galet!


Wallride fs180, Tärnaby, Foto: Daniel Blom. Publicerad i Snowboarder eller Methodmag? kommer inte ihåg. Kul wallride som Hans Åhlund kom på att vi skulle köra. Hans la några riktigt crazy trick den gången och han återvände någon sväng till och körde ännu mer tech. Wallriden ligger just nedanför min och tinas första lägenhet i Tärnaby, good times!


Wallride, ASI tahoe USA, Foto: Abe Blair, Publicerad i någon amerikansk tidning. Normalt ligger det sjukt mycket snö uppe i ASI men när vi var där var det riktigt lite och sjukt varmt. Vi hittade denna wallride som vi kunde få några shots på.

Inga kommentarer: