tisdag 24 november 2009

DEAL or NO deal?



Det blev tyvärr NO DEAL!
När jag åkte ner till sthlm så skulle jag på söndagen åka och göra klart köpet av Sony PMW-EX1 XDCAM. Killen som sålde den hade även en Letus 35mm adapter som han ville sälja, jag var bara intresserad av kameran då jag tyckte att 17.000 bara för adaptern var lite väl. Under bilfärden till sthlm så får jag ett sms som säger att en annan är intresserad av att köpa både kameran och adaptern vilket han gärna sålde ihop. Det blev en nervös lördag då jag väntade på besked om han som skulle köpa båda slog till eller inte. Tyvärr så gjorde han det och jag gick miste om en fruktansvärt bra deal. Känns surt och nu är jag återigen på jakt efter kamera. Är sällan Sonys Xdcam kommer ut till försäljning och inte till ett så pass bra pris. Jag kollar nu även efter en HVX200 med bra tillbehör eller någon annan tex Panasonic hpx-171. Jag har några alternativ så vi får se vad som händer.

Sony pmw-ex1 xdcam:


Panasonic hvx200:


Panasonic hpx171:


Snart hoppas jag på en DEAL!

Inga kommentarer: