onsdag 4 november 2009

Brad Kremer

Brad Kremer hoppas jag dom flesta känner till som kollar på snowboardfilmer. Här kommer några filmer ni borde kolla in från hans Vimeo sida. Jag som själv sysslar mycket med film får mycket inspiration från honom!

Denna Time lapse film är så äckligt snygg! Här har han använt sig av en Canon 5D Mark II:

Travel Time Lapse Winter '09 from Brad Kremer on Vimeo.



Kul del som är filmad under inspelningen av "B". Det var tänkt att den skulle vara med i filmen men den hamnade iställer under extra materialet. Filmad med Canon 5D Mark II:

Rainy day in Tahoe from Brad Kremer on Vimeo.



Första teasern till "the B movie". Riktigt bra redigerat och jävlar vad jag vill ha den utrustningen som dom använder. Filmad med: RED, Canon 5D Mark II, Panasonic HVX200 with redrock adapter and a Sony CineAlta HDC-1500 used in the cineflex heli mount:

The Basic Teaser from Brad Kremer on Vimeo.



Introt till Picture This tåls att se på igen =). Bra filmat och redigeringen är riktigt bra. Här har han använt en HVX200 och en sådan har jag börjat filma en del med samt nyare 171:an. Här använder han sig dock av en Letus 35mm adapter:

"Picture This" Intro from Brad Kremer on Vimeo.



Jag vill ut och filma Time Lapse, FAN vad jag vill ha en Canon 5D Mark II:

Inga kommentarer: