lördag 14 november 2009

Ljus och efter arbete

Jag och Kuske sitter och arbetar med ljuset i klippen och även om vi är ganska noobs på den fronten så är vi jäkligt stokade på vad vi åstadkommit. Vi har fått lite tips från min homie Chris Thelin aka big lips och det har verkligen hjälpt oss. Jag är så peppad på lägga ut filmen snart så ni får se vad vi gjort =).

För något år sedan så var Magnus Engfors med som filmare på någon dragon shoot. Det var då första gången jag träffade snubben och efter det så har jag inte sett av honom så mycket. Jag såg för ca: ett år sedan hans animationer och han är verkligen helt jävla sjuk! riktigt feta grejer och här kommer några klipp med hans jobb:

Detta är en av mina absoluta favorit animationer. Fotad med en Canon Eos 5D:

Suddenly from Magnus Engsfors on Vimeo.



Här är engans showreel, ni känner säkert igen en del av animationerna:

Engsfors Showreel 2009 from Magnus Engsfors on Vimeo.



När vi är inne på animation måste ni kolla in denna! Kuske visade mig en animation som Andreas Olofsson hade länkat till på facebook. Jävligt kul och imponerande bra gjod:

Inga kommentarer: