onsdag 6 januari 2010

Dagens jobb bilder

Idag vaknade jag upp till en riiiiktigt kall dag! Runt -30 när jag hoppade in i bilen och begav mig upp till Rödkullen men väl där uppe så var det inte så farligt. Jag älskar det där med inversion! Nu är 5st hopp uppe i röda linjen och vi kommer även lägga till några andra smotha grejer där i dagarna. Svarta har som bekant 4st bra hopp uppe och där ska det snart sprutas igen så vi kan göra dom större nu när röda finns. Rail linjen har vi inte hunnit göra så mycket mer med men det är också på g!, kink staircasen står uppe samt downrailen och lite annat! Är så sjukt mycket på gång i parken och jag är riktigt peppad på att få bygga cleana prylar till alla peppade åkare! Jag kan med gott samvete säga att Åre Snow park är lätt bäst i Sverige just nu, och det är även tanken att parken ska vara under hela säsongen! Vi kommer jobba med mycket inspiration från tex Bear Mtn i USA, mycket småjibbs och cleana features blandat med stora och bra hopp. Här kommer lite bilder från dagens jobb:

Första röda under konstruktion:

Riktigt snyggt ljus idag:






4:e och 5:e hoppen i Röda. Magic light!

Två skiers hängde ut på kullen innan sista hoppen. Den kullen kommer se anorlunda ut snart =), kommer bli en kul pryl där.

Down Flat Down staircasen. Lite dålig vinkel på bilden men nu ser nu hur den ser ut. Ni som inte kikat in filmen ännu från invignings sessionen kan göra det HÄR


Ni som redan har varit i parken och shreddat har nog inte missat featuren som står längst ner i rail linjen. Jag fick en liten chock när jag såg att en av snö kanonerna i stort sett hade begravt hela skiten. Det vara bara att börja skotta och vi är nästan klara med den. Laffa och Feffe ska fortsätta det arbetet i morgon och vi kommer även lägga till några roliga saker på den.



Jag hade ganska fin utsikt från bilen när jag åkte hem:

Inga kommentarer: