söndag 17 januari 2010

ASI

När jag, Tina och Håkan mfl var och shreddade i Californien så bodde vi på ett ställe som heter truckee. Där träffade vi många sköna människor och en av dom var Brett Butcher. Brett och jag körde båda för Bataleon och första gången vi träffades så stack jag till deras hus och hämtade upp en GMC Suburban som Bataleon fixat åt mig. Jag fick även tillgång till en Summit 800 men pga snöförhållandena så blev det inga skoter turer. Måste erkänna att jag saknar den bilen, sjukt sugen på en amerikanar suv eller pickis och ha som by bil här i Åre.

Vi hängde ut där i typ 2månader och hade riktigt fint väder, det var dock lite det som var problemet. Sjukt lite snö och bara slask hela tiden. Vi åkte några gånger upp till välkända Old 40 aka ASI som är ett riktigt coolt ställe. Man kan köra en väg ända upp till toppen på ASI och sedan finns det spots överallt med gångavstånd. Kolla in filmen med Brett och Tyler och sedan bilderna hur det såg ut när vi var där, lite skillnad! Tyler är en dude som jag träffade här i Åre då Bataleon hade ett photo shoot, jag tror det var typ 2år sedan.

Dangerzone Season 2 Episode 8 - "Old 40 Fun" from Nick Visconti on Vimeo.



ASI:














Inga kommentarer: