måndag 28 december 2009

Fint väder, -15, smotha hopp och ett ont knä!


Idag var en ganska kall men riktigt fin dag. Jag Håkan och syrran anlände runt 11.30 tiden till backen och mötte upp med Jakob och Lestage ligan. Hoppen i svarta linjen är sjukt smotha och alla jag pratat med är riktigt nöjda och peppade. Jorma utryckte det som att det var dom bästa hoppen han har åkt i och det är riktigt kul att höra. Vi har inte gjort hoppen så stora ännu med tanke på att det är dom första som är uppe och det är skönt att ha lite mindre nu i början så man kan hoppa in sig. För min del handlar det verkligen om att hoppa in sig. Sedan jag fick diagnosen för min rygg så har jag hoppat sjukt lite dom senaste 3 åren. Känns nästan som att börja om även om jag tror att det kommer gå ganska snabbt att komma tillbaka till känslan. En sak som känns skumt är just beräkning av fart, tidigare så kändes det som om det satt i ryggmärgen att man visste exakt hur mycket fart som behövdes men nu är det lätt att fel beräkna. Första gången idag jag fick känna på hur det känns att hoppa för kort var när jag halkade till i kicken på en fs5 i första hoppet och landade på nollen, det gick bra den gången och jag åkte vidare. Efter något åk var det dags att komma för kort igen, jag kände direkt när jag var på kicken att jag skulle flyga kort men det är ju som svårt att avbryta ett trick man har tänkt och jag landade återigen på nollen. Denna gång kände jag direkt när jag slog i att det kändes skumt i mitt vänster knä. Efter att jag suttit och chillat ett tag ringde jag in en skoter som kom och hämtade upp mig och sedan drog jag till sjukan. Kändes lika bra att kolla upp det direkt eftersom det kändes lite konstigt men som jag trodde så sa läkaren att det nog bara var en riktigt hård smäll. Jag hoppas att han har rätt och känslan säger mig att det är lugnt. Man blir ju så jäkla oroligt direkt något känns fel med knäna, typ alla man känner som åker mycket snowboard/skidor har haft problem med knäna och det är inte direkt något man själv vill råka ut för då det ofta tar lång tid att fixa. Jag har haft mina 3 år med ryggen och jag är inte peppad på att återigen känna mig skadad. Direkt det blir lite lugnare nu över jul/nyår blir det att komma igång med träningen igen, fan man är ju så jävla puckad som inte tränar mer.

Inga kommentarer: