tisdag 2 december 2008

Musik stund #2



Då var det dags för lite fler musik tipps som jag hämtat från några av mina favorit musik bloggar!

Jag hoppas ni alla sett våran snowboardfilm från förra året vid namn Snowkid. Som outro låt hade jag fixat rättigheterna från Crystal Castles och låten Crimewave. Nu när man kikat igenom några av årets snowboardfilmer så är det fler som har använt Crimewave, om jag inte minns fel så är det i två av dom större produktionerna. Här kommer en mix på den låten av La Riots som jag tycker är fet!

Crystal Castles - Crimewave (La Riots Remix)

O.Lamm - Behind The Mask

Robyn (ft. Snoop) - Bum Like You (remix)

Cut Copy - So Haunted (Knightlife Sun Soaked Reprise Remix)

Ladyhawke - Dusk Till Dawn (Terrestrial Super Receiver Remix)

Sia - Buttons (CSS Remix)

Nytt från Prodigy, var ett tag sedan :)
The Prodigy - Invaders Most Die

Denna från Triceratron är riktigt jävla kul:
Triceratron - Walk The Dinosaur

Skrev längre upp om snowkid och låten crimewave. Att man använder samma musik i snowboard filmer må ju vara hänt, men att använda i stort sett samma cover är väll ändå lite sjukt?

Våran film frienemies från 2006/2007


Nitros nya film Super eleven 2008/2009



Fan jag var så sjuuuukt nära på att köra över en katt idag, vettefan om det var en street cat, house cat eller en lazer eye kitty:

R.I.P spider!

Inga kommentarer: