fredag 30 oktober 2009

STHLM-> AIK vs LÖVEN 4-2. Black Army finns dom?

Ligger nu i hotell sängen och börjar äntligen sansa mig, jag sansar mig egentligen inte för själva matchen utan att jag är så jävla förbannad på alla så kallade aik fans, vilka pajasar! AIK vs LÖVEN slutade med gnaget vinst. Mer om hockey matchen längre ner. Just nu är jag bara så förbannad på alla 08:or som kallar sig hockey fans och håller på aik. Det var ca: 10 pers i den så kallade aik klacken aka black army. Haha när matchen började och löven klacken drog igång så skämdes jag med resten av aik suportrarna som fanns i arenan. Tänk tanken att komma in som spelare och det sittet 1200 pers (officiell publiksiffra från swehockey.se) på läktarna på hovet. Det är så tomt att det känns som en träningsmatch mellan Storuman och Brunflo. Lövenklacken gör som vanligt sitt jobb och håller i gång hela matchen. Jag är så jävla stolt att vara lövare i ett sådant läge, vi ligger unde med 3-0 i första men ändå så är det alla tillresta lövenfans som göra att det ens andas lite hockey på hovet denna kväll. Stockholms publiken sjunker ännu mer i mina ögon efter denna kväll och jag måste verkligen säga att ni är: EN SKAM FÖR SVENSK HOCKEY! fuck off!

The game:
Matchen var egentligen ganska kass. Löven kom ut i första som vilsna höns och det stod 3-0 efter en period. Det var egentligen inget att snacka om efter första perioden, löven var som ett gäng junior lirare och alla löven fans på läktaren hade nog magsår allihopa.

Löven kom igen i andra och tredje och hade några lägen som var farliga och som borde resulterat i mål men som den här säsongen har sett ut så ligger skotten 2dm utanför eller mitt på målvaktens bröst. AIK imponerar inte alls och hela matchen bygger på en kass första period från löven och sedan ett blekt AIK som kan spela på resultat med kontringar.

I tisdags så vann björklöven mot aik hemma och delad pott på dom här två matcherna och det känns som godkänt.

Dagen här i Sthlm började med att jag, Eric Nygårs, Erik Nordström och Smäcken åkte runt och fixade inför lördagens railjam. Vi har kollat ut ett smoth spot i vitabergsparken där vi kommer ställa ut boxarna. Vi har även fixat så vi får hämta snö från bandy arenan zinkensdamm samt fixa allt annat vad gäller ljud, förfest och efterfest. Det kommer bli en clean morgondag!

Efter allt fixande stack jag och Nygård till puben Carmen. Där mötte vi upp med massor utav söder lövare och sedan kom klacken med sin inhyrda buss från Umeå och tog en öl och plockade upp oss till arenan Johanneshov. Resten av den historien har ni läst ovanför. Jag måste bara avsluta med att alla AIK fans Fredagen den 30:e är en SKAM FÖR SVENSK HOCKEY! fuck off!!!!

Inga kommentarer: