lördag 10 januari 2009

LEDIG????



Shit vad det var länge sedan jag postade någonting här på bloggen. Har varit riktigt fullt upp här över jul/nyår men nu börjar det äntligen lugna ner sig. Har varit några riktigt roliga veckor här uppe, mycket polare som hängt ut och familjen han även kika förbi några dagar. Ledig är någonting jag verkligen inte varit, har jobbat nästan varje dag med taxin och kört flera monster pass 17-05 så har blivit svårt att hinna sitta framför datorn.

Nyår blev en riktigt fylleslag! Dagen började med att jag och Danne stack ut i backen för att hooka upp med boysen i backen och köra after ski rundan. Vi åkte runt på så många after ski ställen vi han och det slutade med att vi fått i oss 8st öl och två shots, blev en intressant åktur från hummel stugan ner mot den sista ölen på Tott. Vi blev tillslut ett ganska stort gäng så vi var säkert 15pers. Klockan 16 stegade jag och danne in i min lägenhet och då höll brudarna på med maten för fullt, kanske inte så nöjda med att vi redan var ganska draigon. Efter en trevlig middag så bar det av ner till Oliven nere på torget där Jamiey är köks chef. Efter Oliven är det svart! vi var tydligen på Dahlboms också?

hittade en bild på facebook:


Martin och rikard på oliven:


Afterskirundan, zemren, blayze, och en skön dude jag tappat namnet på:


Danne:


Kim och Kim i samma mundering:


Jake the snake:


Har varit riktigt skönt i backen vissa dagar, vädret har dock varit riktigt växlande och nu så har det tyvärr regnat i 2dagar och sedan blivit minus. NHL uppe i bräcke är det som gäller nu :(. Hoppas på snö så det kan bli mjukt och skönt igen.

Tina, rikard, martin och jag en dag i bräcke:


Har somsagt jobbat sjukt mycket på taxin. När man är i stort sett 12h om dagen nere på torget så ser man ganska mycket kul, har fått se riktigt många roliga saker men även en heldel skit. En kväll för en vecka sedan så såg jag en kille ramla ner från räcket på dahlboms på torget, 3m fritt fall ner i asfalten. Ambulans kallades dit och jag hörde att han klarat sig ganska bra med en krossad höft.

En annan sak man ser mycket av är cleana bilar. Här en 300C limo, lägg märke till vädret:



vädret dagen efter:



Hade!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att läsa om vad du har för dig. Måste komma upp till Åre snart och åka lite bräda. Kanske åka lite taxi också:)

Mvh
Tobbe (från Tärnatiden)